Register

If you already have an account with us, please use the login panel below to access your account.

• Aggressive
  • Alienated
  • Amazed
  • Amused
  • Angelic
  • Angry
  • Apelike
  • Artistic
  • Asleep
  • Balanced
  • Banhappy
  • Bashful
  • Bitching
  • Blah
  • Bookworm
  • Bored
  • Breezy
  • Brooding
  • Busy
  • Buzzed
  • Chatty
  • Cheeky
  • Cheerful
  • Cloud_9
  • Cold
  • Coldturkey
  • Confused
  • Cool
  • Crappy
  • Creative
  • Curious
  • Cynical
  • Daring
  • Dead
  • Depressed
  • Devilish
  • Disagree
  • Doh
  • Doubtful
  • Dramaqueen
  • Dreaming
  • Drunk
  • Elated
  • Energetic
  • Fiendish
  • Fine
  • Flirty
  • Gloomy
  • Goofy
  • Grumpy
  • Happy
  • Horny
  • Hot
  • Hungover
  • In-Love
  • Innocent
  • Inpain
  • Insomnious
  • Inspired
  • Lonely
  • Lucky
  • Lurking
  • Mellow
  • Mischievious
  • Mondayblues
  • Musical
  • Nerdy
  • None
  • Notamused
  • Notworthy
  • Paranoid
  • Pensive
  • Predatory
  • Procrastinating
  • Psychedelic
  • Question
  • Relaxed
  • Roflmao
  • Sad
  • Scared
  • Scurvy
  • Shocked
  • Sick
  • Sleepy
  • Sluggish
  • Sneaky
  • Snobbish
  • Spaced
  • Spooky
  • Sporty
  • Starving
  • Stressed
  • Sunshine
  • Sweettooth
  • Thinking
  • Tired
  • Torn
  • Twisted
  • Veggedout
  • Volatile
  • Woot
  • Worried
  • Yeehaw
  • Results 1 to 13 of 13

Thread: Motivo del Ban?

Newbie
      My status is...no status.

I have no Mood...

GabrielD's Avatar
      Thanks
      0
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Achievements A Little Bird Told MeHappy Anniversary!

Motivo del Ban?

Me gustaría saber el motivo del ban, estaba jugando en DM y el admin quasar me baneó.

Veteran
      ᅠ? ? ? %

Paranoid

The Watcher's Avatar
      Trophies
      Thanks
      13
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Achievements Friend AddictCan You Hear Me?Happy Anniversary!Stop...Hammer Time!Posting Professional
      Somebody posted this demo (with ticks and everything) where you're clearly using silent aimbot: https://1drv.ms/u/s!Aj-IHlQtdwfKmD7v...l_Y8P?e=SzOma2

E.g. at 47900 and 77000 you hit both headshots through the door even though your crosshair wasn't even close to the target's head, those were the clearest, and that's why you're banned.

Member
      Being a LEGEND

Horny

Cucui's Avatar
      Thanks
      0
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Achievements I'm Not Alone!Happy Anniversary!A Little Bird Told MeBeginner Poster!
      Gracias Watcher por banear a este personaje.

Gabriel, no te conozco pero quisiera decirte que hay mejores maneras de resaltar en la vida.

Newbie

I have no Mood...

GabrielD's Avatar
      Thanks
      0
      Activity - Stats
      Activity - Bars

NO SOY HACK

Quote Originally Posted by The Watcher View Post
      Somebody posted this demo (with ticks and everything) where you're clearly using silent aimbot: https://1drv.ms/u/s!Aj-IHlQtdwfKmD7v...l_Y8P?e=SzOma2

E.g. at 47900 and 77000 you hit both headshots through the door even though your crosshair wasn't even close to the target's head, those were the clearest, and that's why you're banned.
      Tengo pruebas de que no llevo silent, ¿me podría defender en tal caso?

Zombie Hideout Janitor
      Chris

I have no Mood...

Soldier-X's Avatar
      Trophies
      Thanks
      4
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Achievements Stop...Hammer Time!Friend AddictGood PosterDoes This Megaphone Work?Happy Anniversary!
      Quote Originally Posted by GabrielD View Post
      Tengo pruebas de que no llevo silent, ¿me podría defender en tal caso?
      If you have proof that you don't have any cheats then by all means post it. This is a ban appeal after all.

Newbie

I have no Mood...

GabrielD's Avatar
      Thanks
      0
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Quote Originally Posted by Soldier-X View Post
      If you have proof that you don't have any cheats then by all means post it. This is a ban appeal after all.
      Bueno... como todos sabemos cuando grabas una demo en un servidor local matando a un enemigo con la scout y con una bala en la frente, podemos ver la trayectoria de la mira hacia la cabeza y luego el disparo, todo lo contrario en la demo, que primero se ve el disparo y luego mi mira va hacia la cabeza, eso me convertiría en hacker, no? Pero, qué pasa si analizamos un tiro fallido en la demo, un tiro que no le haya dado a nadie. Pues lo que vemos es el mismo caso, primero doy el disparo y luego la mira va a hacia donde apunté, supongo que es un bug que pasa en las demos del hideout, así explicando lo que pasó en el tick 47900 y 77000,Fox murió, pero luego mi mira fue hacia la posición donde estaba su cabeza antes de morir, dando así explicación a estas dos jugadas sospechosas, en realidad sería a todas las jugadas, porque en todos los tiros que daba con un movimiento de ratón rápido se veía este caso, aquí les dejo pruebas de que los tiros fallidos, primero se ven los disparos y luego se mueve la mira a su lugar (Ver en cámara lenta 2.4%):

Tick 7000-7100
      Tick 13100-13200
      Tick 25350-25450
      Tick 42500-42550
      Tick 58450-58500

Un amigo me dijo que los administradores juzgan por lo que ven en su pantalla o en la demo, por más que yo en mi pantalla si haya dado esos tiros, pero espero tengan compresión sobre este bug y poder comprobarlo mirando las jugadas anteriores.

Según lo que yo vi en la demo, las jugadas más sospechosas, que podrían verse como un aimbot silencioso son:

Tick 43450-43550 Fox muere en el aire cuando la bala dio un segundo antes (el destello del casco salió justo donde di el disparo y luego murió un segundo después) Fox 80-100 de lantecia
      Tick 92600 Apunto al pecho o al cuello del enemigo y cuenta como tiro en la frente
      Tick 96800 Muere un paso más adelante luego de que pasó por la trayectoria de mi mira (estaba atrás de la puerta) r_drawothermodels 2 para poder verlo. Lucifer 42 de latencia

Juego con el comando cl_lagcompensation 1 y cl_interp_ratio 2 lo que causa es que a veces los enemigos se mueran un segundo luego de que les disparo a lo que les da tiempo a dar uno o dos pasos más (yo normalmente juego a 150-250 de latencia) y uso estos comandos porque a veces los enemigos de latencia baja (como Lucifer) me dan tiros o me matan cuando ya me he escondido, no sé si es ilegal utilizarlos en ese valor, pero así puedo explicar esas 3 jugadas sospechosas. Cabe destacar que la cabeza de los enemigos que maté pasaron un segundo antes por el disparo antes de morir.

Antes de acusarme también por wallhack, pueden ver algunas reacciones en la demo de enemigos que no sabía que estaban ahí, como cuando me matan la segunda o primera vez en oscuro (lucifer) y así muchas más, no voy a los lugares con firmeza de que están ahí, pero se puede ver que siempre tengo buen preaim (llevo la mira a la altura de la cabeza dependiendo del plano en donde se pueda encontrar el enemigo) en tal caso de estar en la posición que reviso solo me basta corregir la mira de forma horizontal como en la jugada Tick 12050-12150. Esto lo digo porque hay personas que me acusan de wallhack y dicen que "me dejo matar". Como solo tengo que corregir la mira de forma horizontal, se me da bien matar enemigos a través de puertas, con solo haber tenido una información de donde estaban anteriormente.

Creo que la única manera de acusarme luego de esta explicación es decir que lo prendo y lo apago justo cuando disparo, pero creo que ninguna persona es capaz de reaccionar, dejar de moverse, apuntar, prender, disparar y apagar el hack en menos de 1 segundo, se vería muy obvio. Capaz algún profesional que lo hayan cazado en algún torneo, pero yo en este servidor no me estoy ganando dinero, ni siquiera juego por puntos, entro al DM, pierdo 1000 puntos y me da igual. Además, creo que un hacker ni siquiera se hubiera tomado el tiempo de ver una demo de 26 minutos y menos explicarla. Así también podría explicar que gracias al bug que se ve en la demo, me banearon permanentemente el año pasado por lo mismo, un enemigo se murió y estaba 5 metros desde mi mira (se vio primero el disparo y luego se movió la mira) No llevaba hack, pero no tenía más que un solo tiro la demo, no podría haber explicado nada. Espero su respuesta y también su opinión sobre el comando cl_lagcompensation 1 y cl_interp_ratio 2.

Master
      wut

Cool

Jagat's Avatar
      Trophies
      Thanks
      6
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Achievements Can You Hear Me?Tour BusHappy Anniversary!Thread PandaPaper Weight
      Por qué insistes tanto si tu sabes bien que eres cheater, fuiste baneado antes.
      Es posible que no sea silent aimbot, es algo mucho mejor que eso, pero el hack es evidente.
      Y sobre lo de la scout, no amigo. Las demos graban tal cual la partida y las graba mejor si se trata del ZHCSS (CS:S usado para tu grabación)
      ŴΣŤ |Noobas

Rookie
      Gaming

I have no Mood...

F1re's Avatar
      Thanks
      9
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Achievements I Survived a Month!Can You Hear Me?I Don't Pay For FriendsBeginner Poster!A Little Bird Told Me
      Quote Originally Posted by Jagat View Post
      Es posible que no sea silent aimbot, es algo mucho mejor que eso, pero el hack es evidente.
      Y sobre lo de la scout, no amigo. Las demos graban tal cual la partida y las graba mejor si se trata del ZHCSS (CS:S usado para tu grabación)
      Tiene derecho a apelar su ban de todas maneras mientras no lo evada.
      Former Hideout Raiders member.
      Soldier-X is the best.
      #yolo

Newbie

I have no Mood...

GabrielD's Avatar
      Thanks
      0
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Quote Originally Posted by Jagat View Post
      Bueno, si son "algo mejor" y no son problemas de la demo, ¿qué me dices sobre los tiros fallidos que se ven iguales? ¿Al menos comprobaste lo que dije en la demo? Por qué usaría hacks y por qué crees que insistiría tanto si tuviera!!!

Zombie Hideout Janitor
      Chris

I have no Mood...

Soldier-X's Avatar
      Trophies
      Thanks
      4
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Achievements Stop...Hammer Time!Friend AddictGood PosterDoes This Megaphone Work?Happy Anniversary!
      I'll start by that I'm not taking anyone's side on this matter.

Demos can also be iffy in some cases but they're generally 95% accurate; Delays between shots and movements DO EXIST despite them recorded at a 66 tick rate. Lag compensation can be a factor in these suspicious scenarios as well so keep that in mind.

So let's start with the cross-hair being off position:

Bueno... como todos sabemos cuando grabas una demo en un servidor local matando a un enemigo con la scout y con una bala en la frente, podemos ver la trayectoria de la mira hacia la cabeza y luego el disparo, todo lo contrario en la demo, que primero se ve el disparo y luego mi mira va hacia la cabeza, eso me convertiría en hacker, no?
      Yes, that does happen and I think it's important that everyone sees this happen on a failed shot. Tick 7000-7100. You can clearly see the movement made afterwards matches where the bullet impact was left on the tree.

This happens on tick 77000 as well. It's harder to see the movement but it is there. Both up and side movements.

You might be wondering "Then why is the bullet impact so far from his head?" Remember how I said lag compensation can affect a shot? Yep, take a look a recording of mine. Look how my shot appears BEHIND the bot. It looks weird but that's where the server/demo says I shot, despite me aiming at his head while recording. This is at 40~ ping, imagine how much is compensated at higher pings (see above video). I'm aware of the weird glitch when I unscope, not sure why that's happening.

Un amigo me dijo que los administradores juzgan por lo que ven en su pantalla o en la demo, por más que yo en mi pantalla si haya dado esos tiros, pero espero tengan compresión sobre este bug y poder comprobarlo mirando las jugadas anteriores.
      It most cases it's the only way. I don't think anyone wants to have over 100GB of footage just for this. We also can't expect players to record videos of themselves playing unless it's for a tournament of some sort. If you want to then feel free to do so.

Juego con el comando cl_lagcompensation 1 y cl_interp_ratio 2 lo que causa es que a veces los enemigos se mueran un segundo luego de que les disparo a lo que les da tiempo a dar uno o dos pasos más (yo normalmente juego a 150-250 de latencia) y uso estos comandos porque a veces los enemigos de latencia baja (como Lucifer) me dan tiros o me matan cuando ya me he escondido, no sé si es ilegal utilizarlos en ese valor, pero así puedo explicar esas 3 jugadas sospechosas. Cabe destacar que la cabeza de los enemigos que maté pasaron un segundo antes por el disparo antes de morir.
      No, you're free to enable/disable lag compensation and the ratio as Valve intended. The server has sv_unlag set to 1 by default so lag comp is ON. Besides, that command only affects YOUR client. Players will still be able to kill you despite you running behind a wall. Annoying yes, but it's just how it is. It's safe to set interp_ratio to 2 if you have high ping, no issues there. It's set to 1 when playing LAN or when you have low ping.

Antes de acusarme también por wallhack, pueden ver algunas reacciones en la demo de enemigos que no sabía que estaban ahí, como cuando me matan la segunda o primera vez en oscuro (lucifer) y así muchas más, no voy a los lugares con firmeza de que están ahí, pero se puede ver que siempre tengo buen preaim (llevo la mira a la altura de la cabeza dependiendo del plano en donde se pueda encontrar el enemigo) en tal caso de estar en la posición que reviso solo me basta corregir la mira de forma horizontal como en la jugada Tick 12050-12150.
      This is an extremely common strategy in any FPS shooter and I wish everyone understood this. The demo shows you correcting your cross-hair to the same plane as the enemy's head after they retreated behind a wall. This happens on numerous occasions. You don't always have to see the enemy to predict where their head will be, that comes naturally with practice.

So there you have it, another perspective on this case. So is Gabriel cheating? Possibly. Does it warrant a ban at this time? I don't think so.
      Last edited by Soldier-X; 12-25-2019 at 02:29 PM.

Newbie

I have no Mood...

GabrielD's Avatar
      Thanks
      0
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Quote Originally Posted by Soldier-X View Post
      I'll start by that I'm not taking anyone's side on this matter.

Demos can also be iffy in some cases but they're generally 95% accurate; Delays between shots and movements DO EXIST despite them recorded at a 66 tick rate. Lag compensation can be a factor in these suspicious scenarios as well so keep that in mind.

So let's start with the cross-hair being off position:

Yes, that does happen and I think it's important that everyone sees this happen on a failed shot. Tick 7000-7100. You can clearly see the movement made afterwards matches where the bullet impact was left on the tree.

This happens on tick 77000 as well. It's harder to see the movement but it is there. Both up and side movements.

You might be wondering "Then why is the bullet impact so far from his head?" Remember how I said lag compensation can affect a shot? Yep, take a look a recording of mine. Look how my shot appears BEHIND the bot. It looks weird but that's where the server/demo says I shot, despite me aiming at his head while recording. This is at 40~ ping, imagine how much is compensated at higher pings (see above video). I'm aware of the weird glitch when I unscope, not sure why that's happening.

It most cases it's the only way. I don't think anyone wants to have over 100GB of footage just for this. We also can't expect players to record videos of themselves playing unless it's for a tournament of some sort. If you want to then feel free to do so.

No, you're free to enable/disable lag compensation and the ratio as Valve intended. The server has sv_unlag set to 1 by default so lag comp is ON. Besides, that command only affects YOUR client. Players will still be able to kill you despite you running behind a wall. Annoying yes, but it's just how it is. It's safe to set interp_ratio to 2 if you have high ping, no issues there. It's set to 1 when playing LAN or when you have low ping.

This is an extremely common strategy in any FPS shooter and I wish everyone understood this. The demo shows you correcting your cross-hair to the same plane as the enemy's head after they retreated behind a wall. This happens on numerous occasions. You don't always have to see the enemy to predict where their head will be, that comes naturally with practice.

So there you have it, another perspective on this case. So is Gabriel cheating? Possibly. Does it warrant a ban at this time? I don't think so.
      Yo sé que el cl_lagcompensation 1 solo afecta el cliente, para de alguna manera compensar esas balas que yo recibo, ellos también reciban algunas mías, pero teniendo en cuenta con todo lo que dijo, verificando las jugadas sospechosas entre tick 7000-7100 y 77000, además, con la misma demo que grabó y teniendo en cuenta que yo juego a una latencia elevada. ¿Qué pasará conmigo? ¿Me ban a banear unos días? ¿Me banearán permanentemente de nuevo o me dejarán jugar en sus servidores?

Veteran
      ᅠ? ? ? %

Paranoid

The Watcher's Avatar
      Trophies
      Thanks
      13
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Achievements Friend AddictCan You Hear Me?Happy Anniversary!Stop...Hammer Time!Posting Professional
      Yo sé que el cl_lagcompensation 1 solo afecta el cliente, para de alguna manera compensar esas balas que yo recibo, ellos también reciban algunas mías, pero teniendo en cuenta con todo lo que dijo, verificando las jugadas sospechosas entre tick 7000-7100 y 77000, además, con la misma demo que grabó y teniendo en cuenta que yo juego a una latencia elevada. ¿Qué pasará conmigo? ¿Me ban a banear unos días? ¿Me banearán permanentemente de nuevo o me dejarán jugar en sus servidores?
      Soldier and I were talking and we couldn't both agree on whether you were cheating or not. So we decided to give you the benefit of the doubt.
      You can go play.

Newbie

I have no Mood...

GabrielD's Avatar
      Thanks
      0
      Activity - Stats
      Activity - Bars
      Quote Originally Posted by The Watcher View Post
      Soldier and I were talking and we couldn't both agree on whether you were cheating or not. So we decided to give you the benefit of the doubt.
      You can go play.
      Gracias, ¿podrían quitarme el ban permanente de DM?